فعال سازی گیرنده دیجیتال داخلی انواع تلویزیون
سیرتاپیازتلویزیون ها.فروش کنترل مادر تلویزیون

تلویزیون OLED ال جیتلویزیون OLED ال جی

 

نمایشگاه CES امسال مثل سال‌های قبل مملو از انواع نمایشگر و تلویزیون است و در این میان چند سازنده‌ی مختلف ایده‌ی نوینی را به واقعیت تبدیل کرده‌اند. ایده‌ای که کیفیت تصویر را بهتر از نمایشگر‌های مسطح می‌کند، منظورمان نمایشگرهایی با سطح خمیده است. ال‌‌جی هم یکی از این نمایشگرها را همراه خود به غرفه‌اش آورده که ادامه مطلب می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی
 

هنوز از روزهای پر تب و تاب خرید تلویزیون‌های سه بعدی حداقل در کشور خودمان دور نشده‌ایم. هر جا که می‌روی صاحب‌خانه، گرچه هنوز دستش به صفحه‌کلید نخورده، اما با غروری خاص از مزایای سری جدید فلان تلویزیون و قابلیت‌های سه بعدی مثنوی هفتاد منی می‌سراید که نگو و نپرس! اما شرمنده‌ایم که این دوران نیز رو به پایان است، چرا که جریان اصلی تولید کنندگان تجهیزات صوتی و تصویری دیگر تمایلی به ساخت تلویزیون‌های سه بعدی از خود نشان نمی‌دهند! با ما و نخستین تحلیل‌ها از نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی CES 2013 همراه باشید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی
 
سونی 4K OLED
 

اگر خاطرتان باشد پیش‌تر گزارشی تایید نشده‌ پیرامون تلویزیون 4K OLED سونی منتشر کرده بودیم. حالا این کمپانی شرقی در نمایشگاه CES 2013 به طور رسمی از این تلویزیون 56 اینچی خود پرده برداشت و نمونه‌ای از آن را به دنیای فناوری و سرگرمی معرفی کرد. که به خوبی نشان می‌دهد بر و بچه‌های سونی با دستی پر به امریکا آمده‌اند!



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

ال‌جی با همکاری گوگل و بکار گیری سرویس OnLive ترتیبی داده که با استفاده از تلویزیون‌های اسمارت‌ تی‌وی و گوگل تی‌وی انجام بازی‌های کامپیوتری بدون نیاز به کنسول بازی ممکن شود. این کار به کمک سرویس‌های ابری میسر شده است. در ادامه مطلب به بررسی سرویس OnLive و تلویزیون‌های سری G3 ال‌جی می‌پردازیم.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

یک قانون بزرگ و اساسی در خرید هر کالایی وجود دارد: هیچ وقت به صحبت‌های فروشنده اعتماد نکنید! این بدین معنا نیست که تمام صحبت‌های فروشندگان اشتباه است و اطلاعات ارائه شده توسط آنها غیرکاربردی است، اما در حقیقت فروشندگان به دنبال فروش کالایی هستند که سود بیشتری برای آنها داشته باشد و منفعت شما در آخرین اولویت آنها است. در ادامه با 5 دروغ رایجی که فروشندگان تلویزیون برای ترقیب مشتری به خرید کالا به زبان می‌آورند، آشنا خواهید شد.

 

 

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

سامسونگ اولین بار در CES سال گذشته به کیت مکمل تلویزیون هوشمند (Smart TV Evolution Kit) اشاره کرد و حالا پس از گذشت یک سال، این غول کره‌ای قصد دارد در CES امسال از نسخه تکامل یافته آن پرده برداری کند. این کیت به پشت تلویزیون‌های هوشمند 2012 و 2013 سامسونگ که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند متصل شده و قدرت سخت‌افزاری آنها را ارتقاء داده و امکانات نرم‌افزاری آنها را نیز بهبود می‌بخشد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

نسبت کنتراست یا معادل فارسی آن نسبت تضاد یکی از مهم‌ترین مشخصه‌‌های تلویزیون‌ و نمایشگر است. وقتی دو تلویزیون را در کنار هم می‌گذاریم و کیفیتشان را مقایسه می‌کنیم، یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در کیفیت همین نسبت کنتراست است. معمولاً نمی‌توان تلویزیون‌های دلخواه را کنار هم گذاشت و مقایسه کرد و به همین دلیل مقایسه‌ی اعداد نسبت کنتراست روش خوبی برای تشخیص تلویزیون بهتر است، البته اگر اعداد اعلام شده واقعی باشند! برای اینکه بهترین تلویزیون را با توجه به بودجه‌ی خود انتخاب کنید، بهتر است ابتدا مفهوم نسبت کنتراست را بدانید و درست در مورد آن قضاوت کنید. شاید به نظر مفهوم پیچیده‌ای باشد اما این‌طور نیست، ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا به بررسی نسبت کنتراست و روش مقایسه‌ی تلویزیون‌ها با توجه به این مشخصه بپردازیم، البته در این بین با دروغ بزرگی که تولیدکنندگان تلویزیون تحویل‌تان می‌دهند نیز آشنا خواهید شد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

رزولوشن یا دقت یک ویدیو یا نمایشگر را با تعداد پیکسل‌های آن مشخص می‌کنند. تعداد فریم در ثانیه هم مسأله‌ی مهمی‌ است. هر چه تعداد پیکسل‌های عرض و ارتفاع ویدیو بیشتر باشد کیفیت بالاتری خواهیم داشت. در این میان دو عبارت آشنای 1080p و 1080i از جمله اصطلاحاتی هستند که به وفور به‌کار می‌روند و هنوز هم تفاوت بین آنها به درستی برای مردم مشخص نیست. هر دو مربوط به یک‌اندازه‌ی تصویر هستند اما تفاوت‌های مهمی‌ با یکدیگر دارند. در این مقاله تعریف دقیق این دو واژه را بررسی کرده و تفاوت‌ها و شباهت‌هایشان را مورد بحث قرار می‌دهیم.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

سونی اخیرا به طور رسمی‌ پرچم‌دار جدید خود در عرصه تلویزیون‌های هوشمند را با نام تجاری XBR ارائه کرده‌است. تلویزیونی 84 اینچی که قابلیت پخش تصاویر با کیفیت 4K LED را داراست و از طریق تبلت Xperia S و یک برنامه ریموت کنترل به آسانی قابل کنترل است. در ادامه باماهمراه باشید تا شما را از جزئیات بیشتر درباره‌ی محصول جدید سونی آگاه‌ سازیم.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

نمایش ۲ تصویر برروی یک نمایشگر فناوری تازه‌ای نیست، پیش‌تر شارپ و دیگر شرکت‌ها نیز از این فناوری در محصولات خود استفاده کرده‌اند حتی نمایشگر به کار رفته در برخی از اتومبیل‌های امروزی، تصاویر متفاوتی را برای راننده و دیگر سرنشینان نمایش می‌دهند. سونی نیز پیش‌تر در نمایشگاه E3، نمایشگر پلی‌استیشن خود را معرفی کرده بود که در آن هر کدام از دو بازیکن تصویر مخصوص به بازی خود را برروی تلویزیون مشاهده می‌کردند. حال سامسونگ فناوری جذاب مشابه را برروی تلویزیون ۵۵ اینچ OLED به نمایش گذاشته است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

Sharp Moth Eye

 

یکی از مهمترین عناصر تاثیر‌گذار بر کیفیت تصویر پخش شده توسط پنل صفحه نمایش، لایه روکش آن است. اگر انعکاس آن زیاد باشد، در شرایط مختلف پنل نمی‌تواند قابلیت خود را نشان دهد و حتی کنتراست پایین تری را در محیز کم نور نشان خواهد داد. در همین راستا شرکت‌هایی مانند آمازون (کیندل فایرهای جدید)، نوکیا (ClearBlack)، اپل و دیگر بزرگان همگی بر روی این قابلیت تمرکز خاص داشته‌اند. حال ابر تولید کننده ژاپنی نمایشگر، شارپ نیز که تلویزیون‌های باکیفیت و خوش‌قیمت را تولید‌ می‌کند، از تلویزیون‌های جدید مجهز به سیستم ضد انعکاس Moth Eye پرده‌برداری کرده است که شاید بهترین در نوع خود باشند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

در میان تلویزیون‌های بزرگ و رزولوشن‌های بی حد و‌اندازه، بالاخره آن چیزی که بسیاری از ما مشتاق دیدن آن بودیم رونمایی شد. آینده تلویزیون را بسیاری از کارشناسان در دستان OLED می‌دانند، چراکه در تمام جنبه‌ها نسبت به نسل قبلی در همان ابتدای کار برتری دارد. از مصرف برق گرفته تا کیفیت رنگ، از زمان پاسخ گویی گرفته تا ضخامت پنل، آری این تکنولوژی برگ برنده شرکت‌های سازنده تلویزیون در ۵ سال آینده است، و ال‌جی یکی از پیشگامان این صنعت خواهد بود...



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

بسیاری از ما از وجود استاندارها و اسم‌های متفاوتی که سازندگان تلویزیون روی محصولات خود می‌گذارند سردرگم شده‌ایم. اما اینطور که به نظر می‌رسد، کم کم با حضور سونی و ال جی در اکوسیستم گوگل، بازار به سمت یکپارچگی پیش می‌رود. سامسونگ، تولیدکننده قدرتمند تلویزیون نیز به این جمع پیوسته واولین گوگل‌ تی‌وی خود را به نمایش گذاشته است. جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب بخوانید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

چرا باید بابت تلویزیون هوشمند جدید هزینه کنید، وقتی که با یک دانگل ۵۰ دلاری می‌توانید، اندروید ۴.۱ را به تلویزیون فعلی خود اضافه کنید؟ شرکت FAVI یک دانگل با نام SmartStick را معرفی کرده که سرویس استریم ویدیو، پخش موزیک و فیلم، نصب نرم‌افزارهای اندرویدی را به تلویزیون HDTV فعلی شما اضافه می‌کند.

 

 برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید...



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

سونی در نمایشگاه IFA 2012 برترین تلویزیون براویا خود را با نام HX950 به نمایش گذاشت. این تلویزیون از نوع Intelligent Peak LED است و به گفته سونی بهترین کنتراست بین تمام تلویزیون‌های این شرکت را داراست. Intelligent Peak به معنای «تمام LED» با امکان تاریکی موضوعی است که ترکیب این دو فناوری حداکثر کیفیت ممکن در تلویزیون‌های LED را ممکن می‌سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری Intelligent Peak و تلویزیون HX950 براویا سونی، خواندن مقاله را ادامه دهید



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

فقط به این دلیل که سازندگان صفحه نمایش، لیستی از اعداد و ارقام و کلمات را به شما به عنوان مشخصات فنی ارایه می‌کنند، شما نباید آنها را بی‌چون و چرا بپذیرید. برخی از اصطلاحات تنها برای بازاریابی ایجاد شده‌اند و چیزی جز یک اسم تبلیغاتی نیستند. بعضی از آنها نیز باید به معنی واقعی‌شان توجه شود تا تصمیم بهتر اتخاذ گردد. با ما همراه باشید تا با این ۱۶ اصطلاح رایج آشنا شوید و با دیدن لیست مشخصات صفحات نمایش، تصمیم واقع بینانه‌تری بگیرید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

همان‌طور که قبلا نیز در شایعات اشاره شده بود سونی به دنبال ارایه یک تلویزیون با رزولوشن 4K است. این شرکت چند روز قبل تلویزیون عظیم 84 اینچی خود را با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل معرفی نمود. این اندازه به نظر نمی‌رسد که برای تولید انبوه در نظر گرفته شده باشد و احتمالا تنها تعداد محدودی از آن به فروش خواهد رسید.مشخصات این تلویزیون درادامه مطلب



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

هر چه زمان می‌گذرد ویژگی‌های تلویزیون‌های هوشمند بیشتر و بیشتر می‌شوند. چندی پیش، سامسونگ خبر از آوردن بازی پرندگان خشمگین روی تلویزیون‌های هوشمند خود را داد و حالا این بازی روی برخی از تلویزیون‌های هوشمند این کمپانی به صورت رایگان ارائه شده است. این بازی بدون ریموت کنترل یا رابط لمسی و فقط با ژست‌های حرکتی انجام می‌شود.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

تلویزیون های جدید سونی مدل های HX850، HX750، EX650 و EX550 از ماه مارچ وارد بازار جهانی شد. این تلویزیون ها مجهز به تراشه X-Reality برای بهبود کیفیت تصویر می باشند. تلویزیون های سری NX و LX از خطوط تولید سونی حذف شده اند و در لیست HDTV های سال 2012 اثری از این مدل ها مشاهده نخواهید کرد. در این مقاله به معرفی مشخصات کلیدی تلویزیون های 2012 سونی می پردازیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 24 دی 1391برچسب:معرفی تلویزیون های 2012 سونی,
ارسال توسط محسن زارعی

پاناسونیک تلویزیون های LED و پلاسمای 2012 خود را معرفی کرد. ظاهر تلویزیون های 2012 پاناسونیک نسبت به مدل های قبل ظریف تر شده و Border Less یا بدون لبه هستند؛ علاوه بر ظاهر، کیفیت تصویر این تلویزیون ها نیز بهبود یافته است. اکثر پلاسما های پاناسونیک 65 اینچ به بالا و اکثر LED های آن 55 اینچ به بالا هستند. جالب است بدانید پاناسونیک از هر دو تکنولوژی Active Shutter و Passive برای نمایش تصاویر سه بعدی در این تلویزیون ها بهره برده است و می توانید بنا بر سلیقه خود، یکی از مدل های Active 3D یا Passive 3D را خریداری کنید. در ادامه تصاویر، مشخصات و امکانات کلی مدل های VT50، GT50، ST50، WT50، DT50 و چند مدل جذاب دیگر را مشاهده می کنید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

جدیدترین تلویزیون سه بعدی ال جی مدل LW9800 نام دارد که مجهز به فناوری نانو است. چیدمان LED پس زمینه این تلویزیون از نوع Full LED بوده و قابلیت کنترل موضعی تاریکی را نیز دارد. در ادامه مشخصات کامل تر این تلویزیون و اثر فناوری نانو بر کیفیت تصویر را به طور کامل بررسی می کنیم.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

Toshiba Glass Free 3D

 

برای مشاهده تصاویر سه بعدی در تلویزیون های سه بعدی معمول بازار باید از عینک سه بعدی Active Shutter و یا Passive استفاده کنید. این تلویزیون های 3D مجهز به یکی از تکنولوژی های Active Shutter ویا Passive هستند. تلویزیون های سه بعدی بی نیاز از عینک نیز معمولا در سایز بزرگ تولید نمی شوند. ولی این بار توشیبا تلویزیون سه بعدی بی نیاز از عینک خود را در سایز 55 اینچ به بازار عرضه می کند. در ادامه مشخصات کامل LCD سه بعدی2D 4K توشیبا را مشاهده می کنید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

اگر تصور می کنید تمام تلویزیون های LED یکسان هستند و LED TVها نوع جدیدی از HDTVها هستند، در اشتباهید. تولید کننده های تلویزیون های LCD برای مقابله با کیفیت تلویزیون های پلاسما فناوری جدیدی را معرفی کردند که به LED TV معروف شد. LED TV ها به چهار دسته متفاوت تقسیم بندی می شوند اما همگی در بازار به LED TV معروف هستند در ادامه با انواع تلویزیون های LED و تفاوت های آنها آشنا خواهید شد



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

تلویزیون سه بعدی چیست؟

تلویزیون سه بعدی (۳D TV) نوعی از نمایشگر است که به مصرف کنندگان امکان می دهد تا برنامه های تلویزیونی، فیلم، بازی و ویدیوهای دیگر را بصورت برجسته و سه بعدی مشاهده کنند. این تلویزیون ها با فریب دادن چشم و مغز انسان بعد سوم و عمق را به تصاویر اضافه می کند. ابعاد تصویر سه بعدی نمایش داده شده در تلویزیون محدود به ارتفاع و عرض تلویزیون در حالت دو بعدی (۲D) معمولی است.

چطور یک تصویر سه بعدی توسط یک صفحه نمایشگر مسطح ایجاد می شود؟

تلویزیون سه بعدی یا صفحه نمایش سه بعدی هر صحنه را در دو تصویر متفاوت یکی برای چشم راست و یکی برای چشم چپ نمایش می دهد. دو تصویر تمام صفحه می باشند و تقریبا شبیه به هم هستند و تنها کمی به راست یا چپ کج شده اند. از ترکیب این دو تصویر در ذهن، تصویر سه بعدی شکل می گیرد. وقتی این دو تصویر را بدون عینک مشاهده کنید دو تصویر ترکیب شده روی هم و بهم ریخته مشاهده خواهید کرد ولی وقتی از عینک مخصوص استفاده کنید این دو تصویر، یک تصویر سه بعدی را تشکیل می دهند.
این سیستم بر یک فرایند بصری به نام Steropsis تکیه دارد. چشم های انسان بالغ حدود ۲٫۵ اینچ با یکدیگر فاصله دارند و این موضوع باعث می شود هر چشم با زاویه متفاوتی تصاویر را مشاهده کند. دو تصویر نمایش داده شده در تلویزیون های سه بعدی نیز موضوعات را با کمی اختلاف زاویه در هر تصویر نمایش می دهند و ترکیب این دو تصویر با عینک در ذهن انسان بصورت عمق دار و سه بعدی ایجاد می شوند.
بقیه ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

برای تنظیم تصویر تلویزیون راه های مختلفی وجود دارد. لازم نیست حتما از CD های مخصوص تنظیم رنگ تلویزیون ها یا تنظیمات پیش فرض تلویزیون استفاده کنید. شما می توانید تنظیمات را با توجه به سلیقه کلیه افراد خانواده و به صورت چشمی انجام دهید. در ادامه روش هایی برای تنظیم کیفیت تصویر، با توجه به نور محیط و نیاز شما آموزش خواهیم داد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی


خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، بیشتر تولیدکنندگان عقیده دارند بهترین راه کاهش مصرف برق تلویزیون تغییر نوع لامپ تصویر آن و همچنین اختراع راه‌های هوشمندانه‌تر به منظور کاهش هدررفت نور خروجی است.

تازه‌ترین دستگاه‌های تلویزیون دارای نمایشگر کریستال مایع (ال سی دی) به جای الکترود منفی لامپ‌های فلورسنتی (CCFL) به ترکیبی از چراغ‌های پشت صفحه کریستال مایع موسوم به ال ای دی (LED) مجهز می‌شوند.ال ای دی مخفف دیود تشعشع نور است.
اینجا نقطه اول گیج شدن‌هاست، زیرا صنایع الکترونیکی تلاشی نه چندان موفق را آغاز کرده‌اند تا نمایشگرهایی به اندازه تلویزیون را تولید کنند که تصویرش با ماتریسی از ال ای دی‌ها شکل می‌گیرد.

چراغ‌های پشت صفحه کریستال مایع هیچ ربطی به این فن‌آوری ندارند. همه آنچه تغییر کرده، منبع نوری است که از طریق صفحه ال سی دی ساطع می‌شود.

یک دهه است که گفته می‌شود لامپ‌های نوری ال ای دی کم‌مصرف‌تر از لامپ‌های فلورسنتی هستند، برای همین شگفت‌آور نیست که تولیدکنندگان تلویزیون هم به این منبع نوری جدید گرایش پیدا کنند.

برای مثال، فیلیپس مدعی ذخیره 40 درصدی انرژی در تلویزیون‌هایش شده است. 
راه‌های مختلف پیکربندی این نوع جدید از نور سردرگمی را بیش از پیش می‌کند.

ساده‌ترین راه برای به کارگیری ال ای دی‌ها نصب آنها حول چهار گوشه صفحه و فراهم کردن این امکان است که نور پشت صفحه منتشر شود. این روش ارزان‌تر است و فروشندگان آن را یک مزیت تلقی کرده و می‌گویند این نمایشگرهای "لبه - نوری" نازک‌تر از نسل‌های پیشین خود هستند. بقیه ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

نمایش بصری همیشه یک تکنولوژی مورد تقاضاست و هرشخصی خواهان نمایشگری با شفافیت بالاست و میخواهد نمایشگرهای CRT خود را با تلویزیون های ال‌سی‌دی یا مانیتورها جایگزین کند.

 

به گزارش سایتسه نسل به نقل از مشرق،امروزه بزرگ‌ترین دغدغه برای خریداران انتخاب بهترین مدل از بین طیف عظیم محصولات موجود در بازار است.در اینجا یه تعدادی از نکاتی که باید در هنگام خرید به آنها توجه کنید اشاره میکنیم.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

اگر هنگام تماشای تلویزیون چراغ های زیادی روشن کنید، بازتاب نور چراغ ها در تلویزیون، شما را آزار خواهد داد. بنابراین برای جلوگیری از بازتاب نور لامپ در صفحه تلویزیون، مجبور به خاموش کردن چراغ ها می شوید. ولی بسیاری از افراد تمایل ندارند در اتاق تاریک تلویزیون تماشا کنند. چراکه تماشای تلویزیون در نور کم چشم را اذیت می کند.  بهترین راه برای تماشای تلویزیون در تاریکی بدون اینکه چشم اذیت شود چیست؟ و چگونه می توان از بازتاب نور چراغ ها در تلویزیون جلوگیری کرد؟



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

با وجود تكنولوژي هايي كه دائما به روز مي شوند، ساخت تلويزيوني كه "بهترين" باشد، غير ممكن است. زيرا همه روزه تكنولوژي جديدي  وارد بازار مي شود و تلويزيوني كه تكنولوژي جديدتري داشته باشد، لقب بهترين را از آن خود مي كند. كنتراست ها هر روز بالاتر مي روند و رزولوشن و روشنايي تصوير همه روزه ارتقا مي یابند. در اين ميان كدام تكنولوژي براي مشاهده تصوير 3D مناسب تر است؟



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

امروزه بییش ترین سهم تولید تلویزیون به فناوری های ال سی دی و ال ای دی و پلاسما اختصاص یافته است.
در گذشته ای نه چندان دور خرید تلویزیون هایی با اندازه های بزرگ یك رویا برای افراد بود در حالیكه امروزه یك امر عادی است اما هنوز هم برای عموم مردم پس از گذشت چند سال طرز عملكرد و تفاوت های تكنولوژی های پلاسما و ال سی دی  نامفهوم و پیچیده میباشد.به خصوص اینكه هنگامیكه برای خرید به فروشگاه مراجعه میكنند با توضیحات متفاوتی از طرف فروشندگان مواجه می‌شوند و نمیتوانند تصمیم درستی را اتخاذ كنند من تصمیم دارم در این مقاله كه برگرفته از سایت CNet و تجربیات این حقیر تاكنون است به بررسی این دو فناوری پرداخته تا شما را با آنها آشنا كنم تا در انتخاب خود گزینش های بهتر و مناسبتری را انجام داده و استفاده بهینه را از این تكنولوژی های روز ببرید.و پس از خرید كمتر به پشیمانی دچار گردید.بقیه ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی

آیا تا به حال فکر کرده اید چند بار مجبور شده اید آنتن خود را تنظیم کنید، مدام از بالای پشت بام فریاد بزنید «درست شد؟» ، «سایه ندارد؟» و ...  یا اینکه چند بار تصویر برفکی را مشاهده کرده اید و یک فیلم سینمایی یا مسابقه ورزشی مورد علاقه تان را با حداقل کیفیت! تماشا کرده اید؟

یا اینکه شده است که با خود فکر کنید کاش یک شبکه ویژه فیلم سینمایی داشتیم؟ یا یک شبکه ویژه کودک؟ یا ویژه تجارت؟ و... یا اینکه اگر تلویزیون LCD، پلاسما یا LED دارید و بدلیل کیفیت پایین نمایش شبکه های تلویزیونی موجود روی آن از هزینه ای که کرده اید، پشیمان شوید یا به شما توصیه شده است که برای داشتن کیفیت بهتر روی این تلویزیونها از ماهواره استفاده کنید؟و.... سیستم جدید دیجیتال این مسایل را  حل می کند. بطور خلاصه از ویژگیهای این سیستم عبارتند از:

  • امکان ارائه تعداد شبکه های بیشتر : در سیستم آنالوگ تعداد 15 شبکه تلویزیونی قابل پخش است در حالیکه در سیستم دیجیتال اين تعداد بسيار بيشتر ميباشد.

  • کیفیت صداو تصویر بالاتر نسبت به آنالوگ

  • امکان ارائه اطلاعات اضافی کنار تصویر

  • راهنمای الکترونیکی برنامه ها

  • رادیو همراه با تلویزیون

  • بقیه ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی


تلویزیون دیجیتال چیست؟


تلویزیون دیجیتال نسل جدید تلویزیون‌ها می باشد که برتری های زیادی نسبت به پخش آنالوگ شبکه های تلویزیونی دارد.
در تلویزیون دیجیتال، تصاویر تلویزیونی به صورت بیت های داده (صفر و یک)در آمده و از طریق تجهیزات دیجیتال (فرستنده) ارسال می شوند.
در سیستم دیجیتال علاوه بر اینکه کیفیت صدا و تصویر از سیستم آنالوگ بهتر می شود، صدا و سیما نیز قادر خواهد بود تعداد شبکه های بیشتری را در اختیار بینندگان قرار دهد.
پخش دیجیتالی شبکه های صدا و سیما در ایران از ابتدای سال 1388 به صورت آزمایشی در شهر تهران آغاز شده است و در حال حاضر14 شبکه تلویزیونی و 10 شبکه رادیویی از این طریق قابل دسترسی است.

خبرگزاري فارس: تلويزيون آنالوگ كه تا به حال كاربرد داشته به روشي اطلاق مي‌شود كه روشنايي تصوير و ميزان صدا را به ولتاژ الكتريكي تبديل نموده و سپس ارسال مي‌نمايد.تلويزيون ديجيتال برخلاف روش آنالوگ از روش ارسال ديجيتال استفاده مي‌نمايد.
 

مشكل تلويزيون آنالوگ
تلويزيون‌هاي متداول تا به حال آنالوگ بوده‌اند و به نظر مي‌رسد كه آنها عملكرد خوبي داشته و هنگام دريافت سيگنالهاي محلي و يا ماهواره‌اي و همچنين هنگام كار با ساير دستگاههاي جانبي از قبيل DVD، ويدئو VCR و دوربين فيلمبرداري و غيره مشكلي مشاهده نشده است.
مهمترين مشكل تلويزيون آنالوگ Resolution (وضوح تصوير از نظر جزئيات تصوير و تمايز خطوط) مي‌باشد شاخص وضوح تصوير (Resolution) با يك عدد كه مشخص‌كننده تعداد اجزاي ريز تصوير (Picture Element) ْ Pixel مي‌باشد تعيين مي‌گردد. هرچه اين عدد بالاتر باشد جزئيات تصوير و وضوح و زنده بودن تصوير بهتر است.بقیه ادامه مطلب 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن زارعی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 54
بازدید کل : 139780
تعداد مطالب : 38
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1